Tuesday, May 24, 2011

Terima Kasih...



Salam..

Ingatanku..Ingatanku2...dan Ingatanku 3... merupakan pengalaman yang kualami sendiri..dimana Insan yang paling kusayangi meninggalkan aku didunia yang sementara ini..Ayah..perginya ayah pada tanggal 1 disember 2010..aku takkan lupa tarikh itu..seperti yang ku ceritakan melalui post 8 desember 2010... hmm...pernah terdetik di hatiku sebelum itu,bagaimana perasaan seseorang yang sedang menghadapi peperiksaan mendapat perkhabaran perginya insan tersayang..siapa sangka Allah memberiku merasainya sendiri...yang terdetik kadangkala menjadi doa kepada diri sendiri..maka jangan kita memikirkan sesuatu yang buruk...hmmm... sudah 6bulan ayah pergi..tidak pernah pula aku merasakan ayah semakin jauh..malah sentiasa dekat dihati...amalannya..tegurannya sentiasa tersemat dijiwaku...ayah tidak pernah memukulkan walau sejentik..kadang2 perasaan kesalnya hanya diluah melalui kata2...aku diberi peluang yang banyak bersamanya berbanding adik beradik yang lain,,sejak kecil aku tidak jauh dari makayah kecuali semasa ku menuntut di PoliPD..itu pon sebulan sekali aku akan pulang..habis belajar ayah tidak membenarkan aku kerja luar daerah..kuturuti kerana aku memang manja dan lemah dalam pengurusan wang...selera ayah dan aku sama..setiap yang kusuka ayah pon suka..ayah tak pernah menghampakan apa yang aku nak..hampir semua keinginanku dituruti...namun itu bukan tiket untuk aku meminta sesuatu yang mustahil sesuka hati sebab dari kecil aku diajar bersederhana...semasa ayah sakit..ketika 3bulan sebelum pemergiaannya..hampir setiap malam aku menemaninya minum dan makan di gerai kegemarannya..sesuatu yang tidak pernah ayah buat semasa ayah sihat...ayah mengajakku melawat kebunnya yang jauh...mengajarku membuat unggun api...sesuatu yang sangat manis..pengalaman paling manis yang ku ada bersamanya...tiada lagi lawak spontan yang selalu membuatku ketawa senang...ayat yang selalu membuatku ketawa atas kekhilafanku.."eh..pak..nanti nak g kebun pakai ape" jawapan spontan ayah.."pakai baju la"hehe..itulah jawapan aku selalu terkena...Ayah...anak ayah takkan pernah lupakan semua jasa dan kasih sayang ayah..farah akan jaga diri seperti mana ayah menjaga keluarga ayah dari susah sehingga senang...farah akan terapkan segala amalan yang ayah ajar untuk generasi akan datang dan moga pahalanya akan terus mendapat berkat dan kesejahteraan buat ayah di sana..Amin...(^____^)

Coretan hari-hariku...

No comments:

Post a Comment