Friday, May 13, 2011

Cuti Bermula



Salam..
Akhirnya dapat gak edit blog..semalam xboleh..xtau nape..maintanance katenye..hehe..Alhamdulillah..final pon dah abes..tggal setahun jek lagi aku perlu berjuang menuntut ilmu dunia nih...so..naek sem depan bulan 9..tp aku kena praktikal bulan 7 nih..kira xla lame sgt rehat di rumah..nk cari kije mak macam berat nak bagi coz nanti mak takde teman kot...mak ajak tolong die berkebun..aku orait jek..makin sihat jela dok mah gayenya nih..muahaha.. btw aku ade survey camp lg 3minggu,,nak kije pon alang2 plak..xkan nk benti sesuka ati..hehe..ok..apa yg aku nak buat bila cuti2 nih,,nak menghabiskan bacaan aku yg dah lame bertangguh..Novel..hahaha~aritu adik aku sempat belikan novel tok aku mase die g bookfair kat PWTC..macam tau2 jek febret aku,,novel Norhayati berahim..memang my most febret novel..thanks adik memahami akakmu ini...hehe~ ahha..aku sekarang rase nak bercuti la plak..xtau nape..g laman utube asyik search the most island in the world..rindu nak bersnokeling n berenang..nak mandi dpan umah mmg dah xbersih cam dulu pastu teratai punya penuh toksah ckaplah ann..an..hehe..nak ajak mak g mandi kat air terjun komfem mak reject sebab kes budak mati lemas kat ulu bendul plak..bahaya!!ahha..kes lemas tue mengingatkan aku mase aku buat kajian air kat air terjun bekok sem lepas..mase tue hujan renyai2..kami dipandu seorang ranjer utan..tgh seronok mengukur dalam air...tiba2 ranjer arah ke tepi dengan segera..xsangka tiba2 turun air yg sangat deras dari atas..tersangkut seorang membe kat seberang plak tue..nak suruh seberang mmg xboleh coz air turun sangat laju..sampai terpaksa die diselamatkan ranjer tue..thanks en ranjer..hehe..eh ..melencong crite..alaaa...bila gaknya nak g pulau lagi nih,,,huahua..berangan jela cik timah oii..huhu...xpe la..dok mah pon kira bercuti gak..menikmati kebun sayur mak yg segar bugar..dah 2ratus lebih pokok dah mak tanam..terbaek lah mak..siram pokok sampai ke senja tiap2 petang..kan bagus mak pasang paip dekat kebun..xlah jauh nak mengangkutnya..mak cakap..baru berpeluh kalau mengangkut..haha..aku dengan cara mudah..angkut sebesen pakai keta sorong..ahah..jimat mase n tenaga..dalam masa sama,,lepak la jugak..muahaha...k la...sekian kisah rutinku mulai cuti sem nih..mak jak wat kuih raya dah..paling klako nak suh aku blajo menjahit yg sememangnya benda paling aku xminat..haha..tgk la t..berjaya ker tidak..adios.. waslam..(^_^)

coretan hari-hariku..

No comments:

Post a Comment