Wednesday, August 24, 2011

Lovely Day..



salam...

Sejam lagi habes waktu kerja..hari nie ada date dengan my luvly fren masita...urm..lama dah xkuar..so kami rancang buka sama.. erm..kalau xcampur hari nie..tggal 2ari jek kijer sebelum cuti hari raya..rasanya mak dah xpayah buat kueh raya..dah terlebih plak rasenye..td opis bg hadiah biskut raya..kijer kat cini,bukan byk kijer .byk dapt hadiah jek rasenye..huhu rezeki2..alhamdulillah..dapat gak elaun raya..hik2..dpt bg ank2 buah wet raya..hehe~ so..2ari lepas aku teman sepupu aku satu malam dirumahnya sebab dia tggal sorang coz ayahnya ade checkup kat HKL..rase macam dah lame xspend time citer ngan die...semo kisah masa knak2 biler diimbas memang leh jadik bahan gelak..sepupu ku..fahimah..sepupu merangkap kawan baek paling rapat yang aku pernah ada..tapi berlainan perwatakan rasanya..hehe~terengat masa sekolah rendah..kazen aku ketua pengawas dan aku memegang jwatan setiausaha..kazen aku ada ladies sket tp cukup garang..pantang kalau kenakan die..memang kena la cubitan berbisa die..haha~ tapi kelakarnya...sekarng die kata aku plak yang garang..aku pon xnampak garang aku tang mana...bila ngan dia aku selalu tergelak..mengurangkan rasa tekanan..tapi sweet bila buka kat umah die..dulu aku pernah tido rumahnya tapi aku xengat sebab apa dan rasanya dah lama sangat kenangan tue namun ade satu kenangan manis kami yang xboleh lupa...masih kuengat lagi masa tue kami solat jemaah bersama..kazenku menjadi imam..usai solat..kazenku membaca doa ckup pnjang sekali,,berbahasa melayu..namun masa tue sebab knak2 an,,aku menahan gelak sebab kazenku mendoakan setiap orang campaikan aku bertanya berapa ramai lagi kita nak doakan nih,,namun kini aku sedar doa yang dahulunya dibaca merupakan doa selepas solat witir...biler terengat balik kami berdua tergelak sama..kenangan kami berusaha bangun pagi bersenam..macamne kazen aku jatuh parit...accident..kami bergaduh..haha~semo tue kenangan..memang xkan dilupakan...bagiku pahit manis pengalaman yg kita hadapi sebenarnya mematangkan kita...andai kita mengambil positif setiap perkara..hidup kita pasti bahagia..kehidupan bukan untuk direnung tapi dihayati.... bila kita merasakan cukup setiap apa yg kita ada..kita xkan hidup dalam rasa kekurangan atau kesempitan..jiwa kan tenang setenang air dilautan..chewah..hehe~ so,,ini saje kisahku buat hari ini...ceriakan hidup anda...lovely day...senyum selalu..senyum bukan sahaja sedekah malah memudakan usia kita..hehehe..(^__^)

coretan hari-hariku...

No comments:

Post a Comment