Monday, August 1, 2011

Ramadhan 2011



Salam...

Selamat menyambut Ramadhan Al-Mubarak....syukur diberi kesempatan menyambut puasa buat tahun ini...mulanya ingin bersama mak ke surau berterawih..kasihankan adik seorang dirumah ,aku putuskan untuk berjemaah dirumah sahaja dengan adik dan mak ke surau berjemaah...lama dah xberterawih ,hampir lupa surah dalam terawih..tiap kali solat aku mesti menghafal dahulu baru memulakan solat..nie la padahnya pabila solat fardhu membiasakan surah2 yang biasa jek..hehe~ Alhamdulillah akhirnya selesai solat terawih,makin berbelit lidah membacakan doa terawih..bila jarang membaca doanya, bertatih la jugak membacanya..InsyaAllah akan dipraktikkan setiap hari agar lebih lancar...namun hari kedua terawih..aku tidak dapat berjemaah dengan adik..kak long balik kg sebab saudara abg iparku meninggal dunia,,selepas berbuka akak mengadu selsema dan sukar bernafas,,akak ada asma,,jadi selepas maghrib aku menghantarnya ke klinik... namun tiada klinik yang buka sempena 1ramadhan..akak putuskan untuk pulang sahaja dirumah..dirumah akak berehat sementara menunggu abg long balik dari terawih dan akak bertolak pulang ke selangor sebab mereka hanya mengambil cuti sehari...mak pesan akak mengambil cuti sahaja esok dan jgn lupa ke klinik sebab nampak akak keletihan.. so,aku solat terawih bersendirian malam tadi...moga solat terawih seterusnya dapat aku berjemaah lagi dengan adik...puasa kali nih nafsu makan xla besar sangat,,aku tak ke bazar ramadhan pon semalam,,tapi hari ni mungkin singgah sebab ambil adik balik sekolah kul 5ptg..terlanjur lalu,,singgah la...hehe~ ah..juadah berbuka semalam sangat2 banyak,,aku dan mak cuma masak kari daging dengan puyuh goreng,,eh plus aku punya popia goreng ikut rase...datang pulak kaklong balik bawak macam2 makanan dari mah abg long dan juadah bazar,,dan tetiber jiran datang hantar berkat...masyaAllah...dari dua lauk jadik 7 lauk..sampai ada yang xbersentuh...so, masa akak balik..mak bekalkan makanan,,senang sahur nanti xperlu masak,,dan aku pon pesan kat mak xpayah masak sahur pagi td,,cukup la pnaskan lauk..kul4 aku bangun teman mak,,bukan teman masak tapi teman tido ,.hahaha..sebab mak cuma masak nasi dan panaskan lauk..ku menanti sehingga lena...hehe~(^_^)

coretan hari-hariku..

No comments:

Post a Comment