Thursday, August 18, 2011

Itulah aku..



Salam

Hari nie aku nak berkongsi tentang sikap dan perangai aku mengikut pandangan rakan2 dan orang sekeliling aku...terdetik nak bercerita bila teringat kata2 seorang lecturer mengelarku Rambo...haha~ sebab apa yer..sebab aku berjalan keras..langsung xfeminin macam gadis2 ayu yang sedia ada..hehe~ ramai gak tegur dengan gaya berjalan aku..ntah yerk,.memang xboleh nk ubah...pagi tadi,,adik opis satu praktikal mengatakan aku macam tomboy..tp jenis tomboy alim sebab bertudung..haha~terburai gelak gak dengar..apa taknya..jarang sekali aku berbaju kurung ke opis..rasenye ade 2kali jek kot,,skali sebab lecturer datang check semalam..satu g sebab aku xsempat gosok baju kmeja aku,,sarung jela kurung yg ade dalam grobok..hehe~penyelia gitau aku pakai sopan semalam masa ade lecturer,,lecturer ingat aku xpkai sopan sebelum nih...hampir nak tersalah anggap dibuatnya.. aku memang xsesuai kijer dalam pejabat kot..sgt2 bosan..sebab bolan posa,,maka bos jarang bawak g site sebab jauh n mungkin balik malam,,memang balik malam pon sebelum nih... huhu..so bolan posa,,berkabung la dalam opis..dengan takde kije plak tue,,sampai dah 3drama korea aku abes tgk..sabo jela..hehe~ kadang2 terengat masa aku amek dip. landskap dulu..rasa bebas..lecturer bagi kebebasan dan kepercayaan penuh kat studentnya..bila terengat yang aku berkeras nak jugak pasang genting bumbung gazebo..rasanya manis gak pengalaman tue...sebab apa aku nak sangat buat??sebab aku nak rasa apa yang arwah ayah aku rasa..Arwah ayahku seorang tukang kayu..rumah aku sepenuhnya atas tangannya..asal nampak ayah kat puncak bumbung..aku teringin sangat nak ikut..ayah xpenah kasi sebab risaukan ank gadisnya...abang2 aku jek selalu dapat peluang macam tue...huhuu~ kadang bila ada ramai abang,,memang payah nak dapat kije berat sikit,,aku pon jadik malas sebab kijer2 berat abang2 aku dah biasa handle..hik3...haha..tapi bila engat masa kanak2 sebab apa aku terarah kepada gaya yang lebih kepada lelaki nih sebab abang2 aku jugak.. pegi ngaji mesti berseluar ngan baju kurung,,rimas gile pakai kain.memang bertuah nak nampak aku berbaju kurung habis,,penah sekali akak belikan kebarung tok aku,,rasenye skali jek kot aku penah pkai..teruk an..ahha..kasut heel..memang xde dalam list kot..cuma dah meningkat usia nih ade la terarah gadis melayu sikit kot..tapi makeup smpai skarang mmg xpenah nak masuk,,kadang2 g opis xberbedak pon xkesah..haha~teruk benor perangai aku an...tapi Alhamdulillah,,walaumacamna aku berpakaian,,agama yg diterapkan oleh makayah xpenah aku abaikan,,satu lagi mungkin sebab kazen aku...die skola arab..terengat masa skola mengah,,sebab nak jumpa kazen aku yang muslimah nih,,aku mesti bertudung sebab segan dengan dia...tapi akhirnya sekarang aku dah terbiasa dan tak perlu ada sebab untuk aku bertudung,,hanya kerana Allah..(^_^)

coretan hari-hariku...

No comments:

Post a Comment