Tuesday, August 16, 2011

Cinta Tanpa Sebab...



Jika kamu mencintai kerana dia PANDAI, itu bkn cinta tetapi KAGUM
Jika kamu mencintai kerana dia CANTIK / HANDSOME, itu bkn cinta tetapi NAFSU
Jika kamu mencintai kerana TAKUT DIA SAKIT HATI, itu bkn cinta tetapi KASIHAN
Jika kamu mencintai kerana dia BAIK, itu bkn cinta tetapi RASA TERIMA KASIH
Tetapi jika mencintai TANPA KAMU TAHU APA SEBAB KAMU MENCINTAINYA, itulah cinta yg sesungguhnya! (^^,)~

Jawapan terakhir memang payah nak jumpa...sebab kita xtau apa yg kita rasa ...hahaha~ Sebab kita tak yakin dimana letaknya nilai cinta kita..naluri ingin bercinta ada tapi kita tak tahu dimana letaknya cinta itu sebenarnya... kadang-kadang naluri menyatakan betul ke aku sukakan dia?? mungkin sebab aku taknak dia lepas di tangan orang lain,,cinta kan boleh dipupuk..tapi kita pasti ke???kalau pun dia mencintai kita tapi kita tak boleh mencintainya,,itu kan zalim namanya..ah..macam2 benda kita fikir...kadang2 bila mendengar rakan yang berjaya menemui cintanya.. perasaan iri tetap ada..tapi aku tak boleh jadikan itu alasan menerima cinta si dia,,hanya meletakkan dia berharap terlalu tinggi ke atasku sedangkan aku masih longgar dengan ketetapan hatiku..mengikat dia sebab dia cintakan aku,,bukan jawapan yang baik buat aku dan dia..itu hanya akan menyeksakan dia lebih lagi..itu yang aku tak mahu..bagaimana satu masa nanti aku jatuh cinta pada seseorang..tidak jahatkah aku andai melepaskan janji ku...sebab tu aku tak ingin memegang janji...kecuali aku benar2 di dalam ikatan sah pada seseorang,,InsyaAllah cinta itu akan kupupuk sebaik mungkin..selagi masih tiada komitmen begini,,aku lebih selesa bergelak ceria bersama keluarga tercinta..teringat satu jawapan tentang perkahwinan:

kenapa lambat?=kerana Allah tahu masa yang terbaik untukku..
dah berpunya?=ya.. kerana setiap org telah ditetapkan jodoh masing2..
siapa?=nanti Allah akan perkenalkan kepadaku...
bila?=bila kami dah dipertemukan.. insyaAllah jemput datang ke walimatul urusku nanti...

janganlah selalu bertanya bila org tu nak kawen.. kerana semua rahsia dia,terletak di tangan Allah... sampai masa Allah akan membongkarkannya..(^_^)


coretan hari-hariku...

No comments:

Post a Comment