Monday, November 15, 2010

SaYu Hatiku..



salam..
mggu nih,,byk gak aku coret kat blog,,mgkin coz cuti yg pnjang dirumah..huhu,,harini aku sgt2 terharu..pg td aku alami sakit perut yg teruk,,nk bgn pon xlarat,,yg menyentuh atiku,,bila mak mengurut kakiku,,kata mak,,aku nie penggeli,,besanya perut berkaitan kaki,,kalo urut kaki same mcm kita urut perut,,aku sgt2 hargai,,mmg sejuk giler kakiku pg itu..lepas tue ayah suruh mak ke pasar,,lepas mak ke pasar,,ayah plak ganti urut,,ayah urut lg kuat ,,sakit cket tp aku tau ayah sgt2 berusaha untuk aku sembuh dgn cepat,,rasa nk nangis betapa aku sgt menyayangi mereka berdua,,xnak jauh ngan makayah lg..huaaa~ptg lak, sakit aku da elok,,mujarab sungguh...tp yg sedihnya,,petang tue,,ayah da penin2,,masa aku urut kepalanya,panas sgt,,sakit aku beralih kat ayah ker.;(..malam trus aku pujuk ke klinik sebab ayah nampak xlarat sgt...haha~ade satu crite yg mencuit ati,,abah crita masa jumpa dktor,,dktor boleh tnya nape ayah kurus sgt,,yang ayah plak jawab,,nk wat camne dktor,,org dlu2 makn ubi,pisang...tue yg kurus cenggini..ayah leh plak wat lwak ngan dktor cmtu,,hehe~ Aku cukup risau melihat kesihatan orgtua ku kini,,selalu sgt jatuh sakit...macamne aku nk berjauhan ngan diowang,,aku xsanggup,,lagi2 aku terdengar mak ckap kat ayah.."Farah ade kat umah nih,,kalau xsihat pon ada yang bleh bawak g klinik"...hermm,,sayu aku dgr mak ckap cmtu,,sebab tue klo bleh tiap mggu aku msti balik rumah,,sebab aku nampak betapa seronoknya diowang klo aku ada dirumah,,macam2 benda nk crite kat aku,,walupon kdang2 aku da dgr byk kali sebab kdg2 aku kol umah mak da crita,,mgkin xsame crita depan2 ngan kol..xpe la yg penting mereka gembira,,aku lg suka..lusa nk smbut Aidiladha,,da mcam2 perancangan ayah ckap tok juadah raya nanti,,dalam xsihat pon masih bersemangat nk bantu..InsyaAllah aku nk berpuasa esok,,kata mak,,fadhilat berpuasa 9zulhijjah,,diampunkan dosa kita setahun sebelom dan setahun akan datang,,moga ditrima puasa ku esok hendakNya...belajarlah menyayangi ibubapa kita kerana kelak,,anak2 kita jua akan menyayangi kita sebagaimana kita menyayangi ibubapa kita...InsyaAllah..Amin.

coretan hari-hariku..

waslam..

No comments:

Post a Comment