Friday, November 5, 2010

Maher Zain



salam...

hari nie ari sabtu,,menjalani kehidupan seharian yang besa aku lalui,,pg bawak ibu ke pasar mggu,,adik ikut skali coz die da xde klas tmbahan lg..da lepas exam PMR...arini aku nk kongsi tentang keobsesan aku 2 ,3 ari menjak nih,,aku tertarik ngan lagu2 maher zain,,sebenarnya lgu die da lame aku tau,,abg aku mahmudin yg mula2 memperknalkan lgunya,,mase lagu nie blom top lg abg aku da mnat coz aku engat lg dr awal tahun dlu abg aku da gnekan lgu maher zain sbg ringtone hp die,,tp aku wat xtau n xberminat tok amek tau,,tp ntah macamne tbe2 aku nk tau lgu2 die kat utube,,mule2 insyaAllah,,lepas tue Always be there,,,biler aku dgr barakallah,,fuhh..aku makin tertarik dgn lagunya,,tiap bait lirik lagunya memberi makne tersendiri,,pendekatan tentang agama islam,,seperti ape yg Rasullah SAW ajar kita,,menceritakan kisah Agama kita secara telus,,yang org lain sebelum ini xnampak,,lagu juga boleh dijadikan dakwah,,kadang2 nasyid hanya sesetengah je yg boleh trima,,tp maher zain buat kelainan untuk tarik golongan muda masa kini,,aku salute cara die nih,,sekurang2nya dak2 skang xla terlalu menjunjung lagu barat yg tidak beri makne tok kehidupan kita,,tp xsemo la,,kdg2 lagu barat sgt sedap didgr tp malangnya,,makne liriknya rupanya hanya untuk menyesatkan kita,,harapanku,,agar muncul lagi artis macam maher zain yang berani memberitahu kebenaran islam dan pendekatan kita yang sebenarnya lebih untuk kesejahteraan dan keredhaan Allah SWT...Amin...hidup kita di dunia ini sementara,,Akhirat buat selamanya...AllahuAkbar...

coretan hari-hariku...

waslam..

No comments:

Post a Comment