Monday, November 8, 2010

Salam Baitullah



salam..

MasyaAllah,,aku bgn lewat pg td,,sepatutnye aku yg akan hantar adk ke skolah..sedar2 waktu menginjak pkul 10pg,,serba slah juga aku,,tghri baru aku ambil adik dr skolah,,adik ckp abah xsampai ati nak kejut coz abah perasan aku xtdo smpi 4pg mlm td,,erm.....mkin membuatkan aku rasa berslah,,bila waktu ptg adik skit tekak n demam,,ayah pulak sakit2 dan sentiasa mintak diurut,,tapi memamg sejak aku bercuti di kg,,abah selalu mntak urut2 kepala n kaki,,aku da ajak g klinik tp xmahu,,mgkin bila lihat adik sakit,,abah lembut ati nak ekut skali pergi klinik hari nie,,,Alhamdulillah,,lepas check DR. abah n adik beransur sihat...esok adik cuti skolah..dapat la die rehat2 dirumah..sampai dirumah hampir pkul 9malam,,mak bukak siaran langsung salam baitullah tv1...sebelom nie salam baitullah mmg rncngan febret mak,,aku xambik tahu sgt..tp entah kenapa hari nie,,aku langsung xberganjak dari kaca tv menonton salam baitullah...sejam rase spt 5minit jek..byk info mengenai bakal haji,,paling aku tertarik,,kisah atau pengalaman yg dilalui para haji di Makkah ,,kisah menunjukkan kebesaran Allah SWT. Sesungguhnya bila kita jadi tetamu Allah,,Allah akan sentiasa disamping kita dan membantu hambanya dalam kesusahan..salah seorang para haji yg sesat di safa menuju marwah..berkat doanya pada Allah,,dalam beberapa saat muncul hamba Allah menunjukkan jalan untukNya..betapa besarnya kuasa Tuhan,,ada juga yg menceritakan kelihatan Awan dilangit membentuk Allah SWT..sgt2 teruja aku mendgrnya..Ada juga menceritakan ,,pabila die melakukan ibadah di tingkat atas masjid di madinah akibat tiada kekosongan di bahagian bawah,,tidak merasa panas sekalipon matahari terik dan awan seolah2 tidak berganjak melindungi tetamu Allah menunaikan ibadah...Begitulah kebesaran Allah yg membuatkan aku terpesona menonton salam baitullah,,ada juga rukun haji dan kesilapan yg dilakukan di dalam menunaikan haji dirungkaikan..aku dapat lihat wajah mak yg begitu teringin menjadi tetamu Allah.aku juga begitu...Ya Allah,,kau berilah aku kekuatan untuk menunaikan hajat kedua orgtua ku..bagilah aku kesempatan untuk membawa mereka menunaikan haji mahupun umrah..padaMu aku berharap,,dan kau limpahkan rezeki yg halal buatku,,serta kau tingkatkan azamku untuk terus dgn nawaitu ku ini ya Allah..sesungguhnya aku amat berharap dapat menjadi TetamuMu ya Allah...tiada tempat yg lebih indah dan mendamaikan selain menjadi tetamuMu Ya Allah...amin...

coretan hari-hariku...

waslam..

No comments:

Post a Comment