Wednesday, June 1, 2011

Di sebalik kepayahan...

Salam...

Selamat malam..~ Alhamdulillah..malam jugak..my time berehat..hari ni my full of job...pepagi lagi tolong mak masak dengan segera sebab ada plan ngan kak long nak ke bandar selepas makan tgahari..so,,sebab aku akan jadik pemandu dan terpaksa pulang sebelum kul5 coz nak ajar anak jiran kena la kuar awal..sebab mak dah beli ikan kembung..mmg aku xlepas peluang masak Pais bakar..n terpaksa la aku menghidupkan api..lame la jugak..akhirnya jam 12 jugak baru gerak g bandar...so..aku,kak long, mak,adik anis,,my nephew mohd dan siti..6orang dimuatkan dalam keta kancil comel ijau..memang cukup sendat...abes tue dah semo nak join..angkut semo satu umah,,huhu..k..1st place..pegi square one BP.. parkson wat promosi la plak an...lame jugak la mak dan akak membeli belah..aku sempat ke kedai buku beli bahan bacaan tok mengajar petang nanti..balik semula pon masih xciap membeli belah..huhu..akhirnya mak tersangkut la satu beg tangan yang memang dah lama die cari..akak pon angkut jugak..suka betul beli beg..aku sampai sekarang memang payah nak pkai beg..rimas..dah besa bwak dompet n smpan dlm blakang poket seluar...tak ladies pon biaq p la..asal xwat salah xpe kot..hehe.. so pastu anak buah aku da merengek lapo...masalahnya bercanggahan pendapat,,si adik nak mkn mcD n kakaknya nk mkn KFC...haha~kak long melayan jela kerenah anaknya..mohd,kaklong n aku ke mcD..siti,mak dan adik ke KFC...klako tol la..sebab sebenar siti xmahu ke mcD sebab penat nak berjalan..tapi adik tetap nak ke sana...so berpecah la nampaknye...pastu g prima moda..kedai kain..mula2 nak tgk2 jek..last2 bape pasang kain gak akak angkut..aku pon dapat la tumpang sekaki dapat kain..memang aku cari kain plain tuk dipadankan ngan kain pelekat arwah abah yang diberi padaku..huhu.. tup2..jam menunjukkan 3 petang..adik yang dari tadi mengikut rupanya masih xbeli barang keinginannya...so kami singgah ke perintis...sementara tue dapt la singgah solat zuhur terus...mata aku dah mula ngantuk tahan penat..memang aku xsuka shopping..huahua~lama gak dalam kedai buku sampai aku pon tersangkut lagi sebuah buku tok murid aku..abes gaji aku..xpe la..aku bukan kesahkan duet,,yang penting bebudak tue cepat paham aku puas ati sambil isi masa lapang cuti2 nih..huhu..kul 4 baru keluar...aku engat memang sempat nak balik..tup2.. singgah plak kedai baju..sempat gak adik beli sehelai jubah panjang..cantik gak..ade can nak pinjam sebab aku n adik lebih kurang jek kot...hehe~:p .. sampai rumah dalam kul 4.50...terus aku pegi mandi dan solat asar..dalam kul 5.10 aku ke rumah jiran mengajar ..hari ni aku bawak buku baru yang aku beli tadi..bukan men seronok lagi bebudak nih..haha..tapi suasana sukar dikawal bila pelajar bertambah lagi dua..anak saudara tokei aku balik kg...kena la ajar sekali...berebut2 bebudak nih mintak perhatian dari aku..memang kelam kabut gak,,dengan pengorek ilang,,pensel tercabut,,nak mintak buku,,nak kaler buku,,tapi memang tadi aku macam serabut gila....ntah kenapa...belum si abang berebut ngan adiknya..nak menangis si adik,,cepat aku pujuk die ngan benda len,,seb bek ade spare pen..lantak la pen..pensel da ilang..sabo jela...haha..kul 6 lebih campai rumah,,menanti cerita kegemaranku nora elena... dan aktiviti bebas malam tok on9..hehe~ inilah kisahku hari nie yang besa2 jek tapi sonok gak bila dingati..hehe...terengat lagu mestica..mimpi yang indah." disebalik..kepayahan..disitulah kekuatan..tekad hati..azimat di perjalanan..menuju impian..." tersenyum aku sendiri...(^___^)

coretan hari-hariku...

No comments:

Post a Comment