Monday, June 27, 2011

Abang Adol Wedding Day



salam

Alhamdulillah..selesai walimahtulurus Abg no3..Abdul Haq..ari jumaat majlis nikah,,sabtu majlis tmpat kak ipar n ahad tmpat kami..sungguh lepak..seminggu nie mmg rehat kejap jek..mase balik dari kem ari senin mak da ajak singgah mah sedara anto kad jempotan n singgah bandar beli brg kenduri..mak dah mintakkan cuti mengajor ngan jiran..so dari selasa hingga jumaat ciapkan barang hantaran n cenderahati..aku xpandai gubah..naseb bek ade jiran yang mmg pakar mengubah..huhu...hari jumaat..hari paling bermakna buat abang..semua adik beradik balik..abang nikah selepas asar di masjid felda sri jaya..muar..aku terpaksa tinggal sorang dirumah sebab nak jaga rumah..takut2 kalau ade saudara datang kepe an..huhu..sedey gak xpat ikut..xpe la..sape sangka petang tue maksu belah arwah ayah sampai awal n anak sedara mak datang sebab xdapat datang kenduri ahad nanti..jadik tuan rumah la aku sebentar..dengar crita abang dapat lafazkan ijab skali jek..tahniah bang..dapat lagi sorang akak ipar..hehe..bagus2..untung la aku pasni..bertambah menantu mak ganti memasak..leh goyang kaki.hahak2..ari sabtu aku plak join anto pengantin..abg ngah n mak xikut sebab rumahku ade rewang plak..seronok bila ramai orang datang..aku balik2 jek..dah kena sakat ngan makcik rewang..hah!!lepas nie farah plak ker..haha..aku gelak smbil ckap..lama lagi cik..pastu makcik tue balas..ish..jgn ckap camtu..andartu plak nakker??..haha..aku balas..kalau kira hari lama cik tapi kalau tahun boleh bilang jari kot..hahaa..sambil tergelak..makcik pon terkekek mendengarnye..ahha..aku nie sesedap ati plak ckap camtu..takpe..jodoh tangan tuhan an..sape tau..haha~this time for study only!!..hehe~ ari ahad sibuk di dapur menyiapkan makan berdamai or mkn beradab..pegi balik pekan cari barang yg ade jek yg xcukup..jam12 ciap semuanya..org datang seawal 10pg sebab ada maulud ank makngah nak dipundung..baru aku leh mandi n pkai bju elok cket n menjenguk keluar sebentar..huhu..ramai orang datang pada waktu yg serentak..sampai xmuat tempat duduk...petang memang da lepak habis..bju mmg da basah lencun ngan peluh..semua terbongkang kat dapur..dapt la tidur sejam..tgk2 pengantin g anto berkat ..haha..xpe tugasan pertama diorang..biler kumpolkan semua periuk belanga yg kena pengantin baru bersihkan..fuhh!!memang mencabar..sangat banyak..mak ckap..bersihkan esok jek..sebab tau abang n akak da lepak kemaskan kenduri tempat akak malam tadi..esoknya..masa aku anto abg Uoo ke Airport senai..terlepas lak flight..dah kena beli tket baru..sabo jela..balik rumah..masih xciap lagi abang membasuh..naseb bek abg ngah datang membantu..kesian tengok pengantin baru memang da lepak habis..hahaha~risau gak..t kalau time aku camne plak t..mcam xsanggup jek tgk periuk belanga yang tersadai pagi td..haha~k la..cukup la kisah ku hari nie..ucapan tahniah sekali lagi buat Abg Adol n Kak Izah..welcome to the big family(^_^)

coretan hari-hariku..

No comments:

Post a Comment