Wednesday, April 20, 2011

Sedetik Alpa....


Salam...

erm..macam2 berlaku 2,3 ari nih... ketika aku pulang dari kem escape aritu..aku dikhabarkan pemergiaan makcikku..Cik Iram ke Rahmatullah...terengat kembali ketika arwah berada dirumahku ketika ibu menjaganya pada cuti raya cina yang lalu..Cik iram yang lumpuh dan disedari pemergiaannya ketika saudaraku datang menjenguk menghantar makanan..kini tinggal seorang lagi makcikku yang ku gelar Angah berada di rumah pusaka keluarga mak di Sri Medan..mak merancang akan membawanya ke rumah kami untuk mak jaga agar angah lebih terurus dibawah jagaan mak...aku setuju dan kesian memikirkan angah berseorangan di situ dengan keadaannya yang tidak lagi mampu berjalan..kisah lain pulak,,kisah keesokannya,,adik aku mencuba kali pertama ke sekolah dengan menunggang motor,,oleh kerana ada kelas tambahan adik pulang petang dalam kul 5ptg..aku pada ketika itu dalam perjalanan nak hantar mak ke Medan ada kenduri tahlil arwah.,,dipendekkan cerita Adikku terjatuh di depan trafik dan tergoleklah ditepi jalan,,mujur aku terserempak adik di trafik..akhirnya aku menghantar motor ke rumah abg dan abang hantar adik ke klinik dan aku pon pulang ke rumah dengan motor,,mak pon batalkan niat ke kenduri tahlil,,mujur cedera ringan tapi kena gak suntikan kurangkan sakit dan adik diberi cuti 3ari..takpe la dik..pengalaman buat adik..hehe~ hari ni byk xtviti aku,,subuh dengar beduk berbnyi,,ada org kg aku meninggal dunia,,ibu melawat dan aku pula menggantikan mak masak tok hari nie,,lepas masak tman mak ke tabung haji,,pastu terus ke Sri Medan melawat makcikku...pastu lawat ke rumah PakNgahku di kg sebelah yg menghidap barah sudah pulang dari HKL..malam plak teman sepupu ke pasar malam...Hua~ akhirnya sekarang masaku berehat sebentar sambil melayan blog...hehe.....esok aku akan pulang ke rumah sewa..malasnya..aip3!!! xbleh...ade 2paper menanti hari senin nih tok final..aku xbukak pape pon lagi nih..truk2..so...dengan langkah dan tekad untuk berjaya..Besok aku Mesti!! balik U...jangan mengada...huaaaa~ k la...sekian kisahku buat hari ini..selamat malam semua...Iman xkan datang bergolek Kalau kita Xcuba mencariNya dan MengamalkanNya...(^_^)

coretan hari-hariku...

No comments:

Post a Comment