Friday, April 8, 2011

LAmunan Terhenti..

Salam...

Penuh cabaran minggu ini,,dalam kesibukan test dan menyiapkan tugasan...keluarga sentiasa dalam ingatan..minggu ni aku ulang alik rumah 2, 3 kali....atas sebab yang berkait..apa yang aku nak kongsi hari ini,,kisah hari isnin lepas..ketika aku melawat PakNgah Di hospital,,sesampainya di hospital dlam kul 11.30pg..waktu melawat masih lom dibuka,,aku ke kantin lunch dahulu..dalam kul 12 aku tunggu di depan pagar sebelum guard memberi kebenaran ,,perasaan ketika naik ke wad 7..wad yang pernah arwah ayah duduki..sungguh perasaan berdebar2 dan mengimbau kembali ingatanku..sesampai di katil Angah..kelihatan Angah terbaring lesu dan disampingnya Makngah setia menemani,,situasi serupa ketika aku melawat Arwah ayah ketika pertama kali Arwah dimasukkan ke hospital..lihat rupa Angah,,aku seakan terpandang wajah Ayah..xsemena mataku merah menahan air mata...Makngah menceritakan padaku segalanya,,kesahnya xubah kisah arwah ayah..aku cuba mngelak memandang Angah,,kerana pabila kumemandang wajahnya,,serta merta aku terpandang wajah arwah ayah..rindu yang amat sangat,,bila sepupuku datang ,,aku keluar sebentar ke luar wad,,aku menangis di luar wad..aku xsampai hati melihat org tua sakit,,sungguh aku akan terkenang arwah..doktor mengesahkan Angah menghidap barah tahap 4 dan sudah menyerang tulang dan jalan penyelesaian yang ada cumalah kimoterapi untuk mengurangkan merebaknya barah..terkejut aku mendengar khabar itu..spupuku kelihatan tabah,,aku pula yang lemah,,diluar wad,,aku menangis semahunya...aku xmampu menahannya,,maaf Dora..sepatutnya aku yang menenangkan kau...tapi aku xsanggup kerana ia xubah mengingatkan aku pada arwah ayah..saat keluargaku membacakan yasin dan syahadah buat arwah ketika nazak terngingang di pemikiranku...ntah kenapa aku lemah waktu ini..tidak setabah ketika Arwah ayah nazak..mungkin sekarang,kecekalan tuhan berikan pada sepupuku,,,aku dapat rasakan macamane perasaan berada ditempat sendiri dan bukan ditempatnya...kita melihat xsama apa yang ditanggung,,Angah kini dirawat di KL..moga Angah cepat pulih,,aku tahu kimoterapi memang sakit..sedangkan org muda menangis menahan kesakitan ,,bagaimana org berusia pula,,Ya Allah,,moga kau permudahkan Pakcikku menghadapi penyakitnya,,Kau bantulah mengurangkan kesakitan yang dialaminya,,Kau lindungilah ia,,andai masih panjang usianya,,Kau pulihkan lah penyakitnya dengan segera,,,andai hampir ia padaMu..maka permudahkanlah ia....sesungguhNya Engkaulah Yang Maha Berkehendak Ke Atas Sesuatu...Aminn...waslam

coretan hari-hariku..

No comments:

Post a Comment