Saturday, January 29, 2011

Hujan bagaikan nak Bah...



salam...

hari ni hari ahad,,xkeluar kemana coz hujan xberhenti sejak semalam lagi,,gaya macam nak banjir jerk..semalam akhirnya berjaya gak lunaskan janji untuk adik,,sebuah printer Brother sebagai hadiah kecemerlangan PMR..moga adik boleh manfaatkan hadiah tue dgn baik..sejak aku balik,,kucing adik bernama Atom sentiasa nak bersampingku,,aku duduk die mesti tidur disebelah, nak ada orang disebelahnya,,rupanya kucing adik keguguran dan hampir seminggu dia xmakan,,patut nampak xsihat jek..Alhamdulillah pagi td,,aku masakkan ikan kembung rebus,,dan Atom mula nak makan,nampak berselera,,mungkin dah pulih semula..cuti seminggu kat umah sempena raya cina ni, aku pasti sibuk nak menyiapkan assigment yang sememangnya banyak dari lecturer .. xkisah la tue,,tp yang merisaukan aku,,hujan yg xhenti2,,memungkinkan kgku akan banjir,,maknenye Uthm pon boleh banjir...tgklah macamne t..harap2 xbanjir la,,coz payah gak nak mengemas n punggah barang..aku engat lagi banjir teruk berlaku kat johor tahun 2006 n termasuklah kg aku skali,,masa tue aku berkeras xnak berpindah ke pusat pemindahan,,dan akhirnya malam hari aku terpaksa gak berpindah disebabkan paras air banjir semakin dalam,,pengalaman yg xdapat dilupakan bila aku naik bot pertahanan awam di tgh malam dengan suasana sangat sunyi,,kelihatan awan terang melihatkan aku seperti di tgh lautan..jalan raya n pokok2 ditenggelami air..nampak semo rumah gelap,,rumah yg rendah semo dimasuki air banjir,,mujurlah aku masih ada rumah atas,,barang2 masih boleh diselamatkan.. hehe~masihku engat bila aku n adik ingin pergi melawat rumah yg masih ditenggelami air di siang hari,,abg jage rumah,,bila mintak ambil ,,abg datang dengan sampan mengambilku,,sgt seronok sebab bukan senang nk men sampan tue,,sampan tue mmg sejak zaman arwah atok lg..masa aku sebelum lahir,,mmg banjir selalu berlaku kat kg aku coz kgku boleh dikatakan di kawasan tanah rendah....hehe..kadang2 banjir seronok gak,,kami sekeluarga berganding bahu mengemas umah,,teruk gak nk bersihkan coz banjir yg berlaku kat kawasan aku jenis yg bertakung,,jadik kesan kotor lumut nye jelas kelihatan..k..tu jek wat hari nie,, Ingatlah, sabar itu iman, duit bukan kawan, dunia hanya pinjaman dan mati tak berteman..(^_^)

coretan hari-hariku..
wassalam...

"Akal itu menteri yang menasihati, Hati itu ialah raja yang menentukan, Harta itu satu tamu yang
akan berangkat, Kesenangan itu satu masa yang ditinggalkan".

No comments:

Post a Comment