Monday, January 3, 2011

1st Day



Salam..
3hb jan 2011..
Pagi2..,,aku hantar adik ke sekolah dulu,lepas tue g belikan syur n ikan 4 my mum..dalam 7.30 barulah aku gerak g U..Hari pertama aku untuk semester ke4 di UTHM...hua..berkobar2 dengan semangat baru,fokus yg baru,,tp macam besa tok hari pertma xbyk yg dah mula,,ade la dlm dua kelas yg da start,,sem nie byk projek rasenye,,xpe la,,buat minggu nie aku ulang alik dr U ngan kg coz mak xde teman..adik start benti kerja nextweek..yg besnya sem nie kelas aku smpai hari khamis jek,,komfem la aku selalo balik umah...he2..haaa..ade satu cerita..kenangan manis mencuit ati,,aku balik umah dalam kul 4..lepas tue tertido jap..petang dalam kul 6,,mak mntak tolong halau lembu sapelah yg terlencong masuk kebun,,lepas halau..kazen datang hantar buah nangka,,haa..time nie la,tibe2 nampak mak halau mak ayam ngan 16ekor anaknye ke dalam reban..mak suh tangkap,,mak ayam xberani sgt nk tangkap,jadik aku guna penyauk ikan,,,dah dpt tangkap rupenye jaringnya bocor,,terlepas sudah...riuh satu umah berlari2 halau ayam ke reban,,lepas mak ayam dah masuk reban,,lagi penat rupenye nak tangkap anak ayam,,sgt2 licik..sembunyi punyelah susah nk cari,,dah dapat tangkap la dalam 10 ekor rasenye,,tp aku sgt pelik apsal xabes2 kitorang tangkap nie,,xsangka rupenye reban tue bocor n anak ayam lepas tok turun balik,,cehh..punye la buang masa aku dari td..tergelak semo bile tgk selamba jek anak ayam tue turun balik n main sembunyi2..last2,,semo giveup..mak kate biarkan jek,,pandai2 la diorang nek t..hahahaha~ klako betol lah...pasni tobat xlarat aku nak tangkap ank ayam sebegini rupa..he2..waslam..(^_^)

coretan hari-hariku..

No comments:

Post a Comment