Sunday, February 27, 2011

KEM MOTIVASI KERJAYA & PROFAST




SALAM..

jumaat hingga ahad(25hb-27hb) turut serta dlm kem motivasi kerjaya dan profast di Kem Air hitam...bermulanya di petang hari byk kepada sesi taklimat... pada malam hari tugasan pertamaku membuat resume,,yang seronoknya berkenalan dengan orang baru..bertambah kenalan..pg2 kami bersedia untuk ditemuduga..agak mencabar bila aku ditemuduga oleh pihak kerajaan(wakil dari jabatan perdana menteri) bertubi-tubi soalan diaju..sedaya upaya aku menjawabnya sehingga aku terhenti untuk berfikir panjang bila di aju samada aku sanggup menpertaruhkan kerakyatan negara untuk berkerja dibawah kerajaan dengan ikatan kontrak 5 tahun dan sepanjang itu setiap projek yg aku jalankan tiada langsung gagal seperti contoh bangunan collapse or sebagainye..bila melibatkan pertaruhan kerakyatan..agak cuak la jugak..hua2.. malam plak kami ada night walking..dalam byk2 nightwalking yg pernah aku alami,,ntah kenapa inilah paling menyeramkan aku,,dengan kisah silam rakan yg pernah menjalani aktiviti di kem ni..kem ini dikatakan keras.lagi menguatkan kebimbangan aku pabila treasure hunt petang sebelum night walk..berjumpa sebuah kubur berseorangan di tgh hutan..sape yg xcuak an..hua3..lagi meningkatkan rasa cuak..sebelum acara night walk dimulakan..seorang wanita pengsan dan terkena histeria..makin panik la semua..namun progam tetap diteruskan..setiap sorang dilepaskan dengan hanya menuju cahaya kelip2 sehingga ke penamat chaya kelip yg ke tujuh...perasaan mula2 agak gementar..bila dalam keadaan lapang dan penglihatan yg luas..mmg aku agak cuak..selawat dan Ayat Qursi xberhenti dibaca didalam hati.. Alhamdulillah akhirnya aku berjaya melepasi nya, rupanya sgt pendek..apa yg dapat aku belajar..kita sebenarnya kena bijak menguasai diri..fokus pada niat kita,,kurang berfikiran negatif yang menambah emosi cuak kita..InsyaAllah keberanian luarbiasa akan kita miliki..papapun mmg terbaik..aku yang sudah lame x mengikuti kem begini sekurangnya berjaya hilangkan stress belajar dan kongsi pendapat dengan dengan rakan2..k la..itu sahaja ceritaku malam nie..manfaat bagi kita jika kita isikan waktu lapang kita dengan majlis ilmu kerana ilmu itu akan sentiasa ada dan xkan pernah habis jika kita terus ingin mencuba yang baru..waslam...(^_^)

coretan hari-hariku..

No comments:

Post a Comment