Saturday, February 5, 2011

Rahmat Dugaan



Salam...
macam2 yg berlaku padaku 2, 3hari nie.,,semua rasenye ingin dikongsi,,namun ada satu dua kisah yg benar2 memberi kenangan indah buatku...semalam aku sibuk mengemas barang selepas melihat air pasang naik laju sehingga air memenuhi ruang halaman rumahku...yg seronoknya,,jiran-jiranku semua berkunjung hendak bermain air banjir,,kerana ruang halaman rumahku luas,,budak2 riuh bermain air dan tak terkecuali,anak buahku juga turut serta,riuh sekali keadaan rumahku,,macam bermandi manda di swimming pool gayanye,,sedang air cecah buku lali jek dalamnye,,sempatku kurakam kenangan mereka berendam kaki di jambatan rumahku,,kanak2 dan golongan dewasa pon xterkecuali..huaaa~ petang semalam aku ke pekan membeli makanan ringan petang2,, banyak kedai tutup sedangkan permintaan banyak disebabkan masih ramai orang bercuti di kampung serta mangsa2 banjir yg berada di pusat pemindahan berdekatan pekan mencari makanan petang,,disitu timbulnya idea untuk menyuruh adikku berniaga,,petang tue jugak aku menemani adik ke carefour mencari segala peralatan untuk berniaga,,haha~aku terbeli khemah yg sgt besar,,sesuai tok kenduri lagaknya,,last2 pagi tadi permulaan niaga samosa panas tanpa payung,,hehe~yg seronoknye,,gerai dibuka sejam sahaja,,sebabnye...habis diJUAL!!! sangat cepat,jiran niaga sebelah pelik dan gelak sahaja kerana kami jual sangat sedikit,,tp aku dan adik rase sangt byk kami buat semalam membungkus samosa hingga 2pagi,,kenangan xkan dilupakan dengan meniaga hanya sejam sahaja..haha~ balik rumah adik berkobar2 untuk meniaga petang,,sambil itu aku dan abg sempat membelikan payung meniaga untuk adik,,hehe~petang mungkin kawasan kurang stategik,,perjualan agak lambat tapi tetap habis,,kami meniaga hanya 2jam..hehe~ balik rumah aku sibuk menyiapkn ayam barbaque yg aku pelajari rempahnya dari abg,,abgku suka belajar masak dari rakannya,,balik rumah semua dikongsinya,,tertarik dgn crite ayam perciknya,,aku pon berminat tok membuatnya,,mmg sedap,,bukan bangga ,tp benarlah ajaran abgku menjadi..hehe~hari ini merupakan hari yg amat letih,,sebelum tidur aku mesti menyiapkan asgment yg perlu kuhantar isnin nie,,test semakin hampir,,aku xleh leka ,,pesan ibu masih tersemat di dada..xkira dimana kita berada ,tetaplah berdiri di bumi yang nyata,,segala yang berlaku disekeliling kita adalah kenangan dan tauladan yg amat bermanfaat untuk diri kita dan sekalian alam..dalam aku kesibukan,,terselit kerinduanku buat ayah tercinta,,akan sentiasa bertahta dihatiku sehingga diizinkan Allah swt hendakNya....dalam apa amalan dan tugasan yg kita jalani,,niat hanyalah satu..Dalam Mencari Keredhaan Allah swt.. wassalam

coretan hari-hariku...

No comments:

Post a Comment