Saturday, February 19, 2011

MOTIVATOR



salam..
Hua...lepas gak exam yg panjang...rasa lebih lega...smalam aku ker seminar keusahawanan,,dari situ aku semakin kuat merasakan ..rindunya nak bercakap di hadapan orang,,menghilangkan rasa gementar..memberanikan diri memotivasikan seseorang..matlamatku terbuka di situ..teringat kembali cita2 sebenarku...menjadi seorang pakar motivator...sangat kagum pada seorang motivator yang berjaya menarik perhatian orang untuk sentiasa mendengarnya kata yg disampaikannya,,unsur humor dan iman di selitkan...aku rasakan masih banyak kekurangan pada diri,,terengat kata-kata motivator itu,,kita sangat kuat dengan pemikiran S.N.A.I.O.T...iaitu pemikiran negatif terhadap diri sendiri...bila ingin bertindak melakukan sesuatu,,kita seakan sangsi dengan diri kita sendiri..aku tidak terlepas dengan pemikiran snaiot itu..rasa rendah diri itu penting namun jangan pula kita menutup langkah kita untuk berani mencuba..dalam banyak2 motivator yang pernah aku temui,,sampai kehari ini aku xkan lupakan seorang motivator yg sangat hebat dan xkan aku lupakan,,aku gelarkannya Pn. Mala...Die motivator yang ku kenali di INSEP...dari kata-katanya yang telah membuatku bersemangat untuk menjadi seorang motivator,,pernah dulu aku meluahkan ingin menjadi motivator sepertinya..namun die memberi nasihat padaku agar meneruskan pelajaran ke peringkat ijazah dahulu,setelah itu barulah menemuinya..aku akan tekadkan semangat..bulatkan azam..berani ke hadapan..ingat pesanan dan paling penting,lakukan segala amalan dengan niat mencari keredhaan Allah s.wt....semalam aku menitiskan airmata mengingati Arwah Ayah dan Ibu..sungguh aku ingin membahagiakan keduanya..(T_T)..Ya Allah ,,kau berikan aku kekuatan dalam setiap langkahku..Amin..

coretan hari-hariku..(^_^) hepi eva After...

No comments:

Post a Comment