Monday, July 2, 2012

new experience(^_^)


Salam..
hari pertama bekerja..semacam tiada ape2 perasaan..mungkin sebab sebelom ni dah praktikal kat cini..dak opis pon xberubah dan mengenali aku.. namun yang mencuitkan perasaan pada hari pertama aku disini.. bermula kisahnya begini..kak suzy, salah seorang staf ke dapur opis..maybe nak buat air kot.. tiba2 lari ke luar.. riuh meminta kami yang sedia ada menghalau seekor ular yang masuk di dapur opis..mase tue ade 3 lelaki sebaya abg2ku rasenye dengan kak ain..yg lelaki mula ke dapur nk menyelamatkan keadaan..sebab teruja aku pon ekut ke dapur melihat.. Abg Jai..staf yang berbadan besan menggunakan kayu penyapu nk menangkap ular tersebut..oh ya..anak ular sawa yang masuk.. namun sangat2 agresif.. besar mulutnya menganga seakan ingin menerkam mangsa..berkali2 gak abg Jai nak tahan namun,ularkan licin..berlegar2 la kat sekeliling dapur..akhirnya abg jai dapat tahan badan ular tue ngan batang penyapu..abg jai pun suruh cik N tangkap ular tersebut dengan plastik yg dipegangnya dr td..tibe2 cik N baling jek plastik tue kat ular..xbrani nak memegangnya..alahai..rase klako plak tibe2..tiada yg berani memegangnya,,sebab abg Jai pegang dengan kukuh bdan ular tue..aku pon segera la amek plastik tersebut dan membungkus ular tue masuk kedalamnya..abg jai ciap pesan suruh aku memegang kepala ular tue,,takut dipatuknya..dalam keadaan samar plastik,aku menekan kuat kepala ular tue bila pasan..dengan segera aku angkat dan bawa keluar pejabat..kak suzy mengerahku membuangnya sejauh mungkin..aku pon baling jek kat parit depan opis..hehe..xjauh pon..takkan nak bunuh plak..kesian plak tgk ank ular tue..bukan sengaja pon die termasuk opis..hehe..hopefully anak ular tue selamat pulang ke tempat asalnya..hehehe~ so..itulah tugas aku sepanjang sentengah ari di opis,,sebenarnya jurutera opis cuti..maka, dak opis tak tau nak bg aku tugas ape..so aku pon goyang kaki..seb bek la petang tu, mungkin cik N nampak aku kebosanan tahap gaban..die pon bg aku tugas keluarkan besi dari pelan jambatan yang dia handle..masyaAllah..pelan zaman biler pon aku xtau la..dengan penggunaan saiz inci dan lukisan tangan..memang jenuh nak paham lukisan kejuruteraan nih..dah la pelan potostat..mula berimiginasi untuk mengeluarkan besi2 yang ada pada embankment jambatan tue.. naseb baek la Cik N berpuas ati dengan kije aku yg tak seberapa..nampaknya kena asah balik bakat melukis aku nih..karat sudah..nampaknya bukan semua pelan mengikut spesifikasi,,seperti td..lukisan itu disediakan pejabat daerah..maybe dia tiada kepakaran dalam bidang teknikal untuk melukis balik pelan tersebut mengikut spek terkini..takpelah..berguna jugak ilmu aku yg cetek ini..Alhamdulillah.. so i'm hepi today coz kije takda lagi ..lagipon aku sgt2 ngantok sebenarnya..coz sibuk tgk final euro pg td..kih..spain main sgt baik..bagaimanapun pilihan sebenarku jerman,yang sudah tersingkir dikalahkan italy.. tahniah buat spain..teruskan momentum tok masa akan datang..hehe ~ sebelum mengundur diri..ucapan tahniah dan barakallah buat artis irma hasmie dan pasangannya, redza syah..sungguh inilah couple yg xjemu aku melihat gambar perkahwinannya,,menuntut syarak dan manis kedua..it's true!! happiness love after married!!moga bahagia hingga kesyurga(^_^)..hepi eva after... selitkan salah satu gambar yang really show ur happiness........(^_______^)


No comments:

Post a Comment