Wednesday, June 27, 2012

Satu Langkah ke Depan

Salam
25 hb jun 2012...berakhir sudah pengajianku sebagai seorang mahasiswi di UTHM....kertas terakhir yg kududuki ialah kejuruteraan air ribut bandar...tamat hadapi peperiksaan,,muncul rasa pelik,,singkatkah masa 3tahun aku di cini,,teringat kembali saat mula2 aku memasuki UTHM...hehehe..byk jugak kenangan pahit manis aku alami di sini...agak nakal jugak aku di sini,,tak skema mase kat poli dulu..aku lebih malas berbanding kat poli..di sini,,aku byk buat projek..try join macam2 aktiviti dianjur U..namun semuanya seakan hangat2 tahi ayam..kejap jek bertukar ganti..hahaha~  papepon thanks UTHM,, memberi aku kenangan manis yg xdapat aku lupakan..balik rumah dengan misi aku yg baru..mengemas bilik sendiri..mak bg aku bilik kak long yg tidak diduduki sesiapa,,mula hari selasa,, aku start kemas..MasyaAllah..bukan men byk lg brg..dengan cara aku yg memang xsuke simpan benda yg xguna...kerja membuang segala jenis brg xguna bermula..karpet bilik akak pon aku humban..leceh berkarpet2..nak menyapu payah..so aku buang dan ganti ngan tikar getah..segala brg dalam almari aku susun balik bju nk guna dan terpakai persila la menjadi kain pengelap pinggan yerk..dalam mengemas,terjumpa baju2 mase aku blajar kat Uthm..perasaan rindu mula menggamit..bayangkan sehari suntuk kemas barang2 dalam bilik..sampai katil pon roboh dibuat aku..dah lama sangat katil akak nih,sejak dia kahwin lagi,,jadik kesimpulannya,,aku putuskan taknak katil dibilik nih,,cukup la tilam..senang..xde la menambah habuk dan segala sarang kalau berkatil2 nih..beres...terlanjur aku mengemas,mak pon mintak sekali aku kemaskan ruang tengah dan bilik adik..jenis mak yang memang suka menyimpan barang2nye...memang seksa la nk kemas...satu2 barang nak kemas dan semak,,belum lagi almari yang penuh dengan segala barang..nak alih memang komfem kena kosongkan dlu ye dak..huhuuu..mak sempat usik..baik kita kemas sekarang dari tunggu puasa nanti,,tak la penat sangat kan,,kalau penat masih boleh g minum air..seloroh mak ..huhu sabo jela...nasib baik la aku mintak tangguh mula kerja 2hb dengan opis bakal aku mula berkerja..eh..lupa nak bercerita..opis lama tempat aku praktikal dah panggil aku balik bekerja dengan diorang..plus tempat kerja tak jauh dan sangat2 menjimatkan,,aku pon terima..moga segalanya berjalan lancar... yeye..dapat  berposa kat umah...rezeki yang tidak disangka2..hehe maka, dengan semangat baru,,langkah baru,, dan status baru sebagai bakal pekerja..mari kita berusaha menuju kejayaan dan keredhaan Allah..~aja...aja ,,fighting!!!Y(^_^)Y.. 


coretan hari-hariku...
27/6/12-10.30pm...

No comments:

Post a Comment