Thursday, February 2, 2012

Cheritaku

Salam... pejam celik,,dah 2minggu bercuti di kampung..minggu lepas agak penat..penat dengan aktiviti..hehe...macam2 aktiviti,,bermula dengan mengikuti sahabat bek bertunang,,bawa anak2 kak Ilin pusing kg.. berkelah dengan family..jaga umah mak pegi cameron..dan menemani kawan bek bershoping..ok lah..dapat gak hilang bosan...minggu nih jek aku banyak dok umah..so mase terluang dihabiskan dengan tonton drama korea yang dah bertangguh agak lama..huhuu.. bercerita dengan anak kak Ilin..semua dah besar2,,yang sulong berumur 14tahun..cepat masa berlalu..bebudak nih walaupun jrg pulang kekg ku..tapi mereka sangat bek dan pandai jaga diri.. seronok bawak bebudak nih pusing keliling kg..mereka begitu seronok bercuti di Kg.. dapat plak nenek yg sporting macam mak...hehe..hari rabu minggu lepas ,aku,Diha,anis dan family abg Andan berkelah di Tanjung Biru,Port Dickson..cantik gak tempatnya..tempat terakhir aku wat jamuan kelas poliPD dulu...terengat saat bersam rakan2 poli...ramai dah berkerja,namun ada jua dah memilik chaya mata,,tue la ketua kelas n penolong kelas aku,,tak sangka jodoh diorg plg awal..mmg terbaek lah classrapp...hehe memang melepaskansegala tekanan belajar bile bercuti,,puas berenang,g men kayak..sampi lenguh tangan mengayuh..kak iaprku yg terbaek,,ciapkan rendang n aym kicap ..tak lupa tumisan tahu tempe jawa..hehe.memang terangkat la makan dengan lontong..lepas mandi makan..anak buah langsung tak benti bermaen..lebih excited..langsung tak engat makan..lepas dah tukar baju semo baru mengadu lapar..memang la bebudak nih.. kadang2 tersenyum aku melihat gelagat ank buah aku yg macam2 nih..aku teruskan perjalanan ke rumah abg Ayid,,menghantar pulang ank2nya yg bercuti di kg..anak abg ayid nih langsuing xengat makayah die bile dah balik kg..makayah die yg sibuk tepon tanya kabar ank2nye..sabo jela... cucu nenek betollah..sampai mah abg Ayid..aku tidor sebentar kumpol tenaga nak drive balik kg..dalam kul6 baru gerak balik Kg...tak sangka esoknya adik aku merancang nak bawak mak ke cameron highland..dah aku plak jaga umah..bergilir menjaga makNgah ku yang tinggal dirumahku...biler sendirian menguruskan makcikku..rupenya bukan mudah ..lebih2 lagi biler menukar pakaian dan cadar...patut l selalu mak mintak teman...makcikku dah mula kuat makan..so berat badan dah bertambah..namun masih belum boleh bangun.. mak memang hebat..tak penah aku lihat die mengeluh menguruskan MakNgah..lebih2 pon membebel jek biler makNgahku tanak makan..mungkin dah muak makan nasi..kadang2 bile aku ke pekan beli roti canai ke me gorong ke..laju jek die makan.. dah ade selera berbeza la maknenya..macam kita gak ,manusia biasa ..selera mesti kena ubah2... banyak benda aku dah mula pikir lepas abes blajo pertengahan tahun nih..kena ada perancangan..Alhamdulillah..adikku dah dapat kerja kat melaka..dekat ckit dari Klang sebelom nh..dah boleh jimat myk n tol klo nak balek kg..kadang2 timbul cemburu gak biler adikku dah ada kerjaya dan memiliki kereta dan simpanan..pengalaman pon dah banyak...huhu..takpe cemburu kerjaya org len nih boleh tambah semngat tok aku lebih berjaya... InsyaAllah,moga segala yg kurancang akan berjalan lancar... papehal..moga sem akhir aku nih akan berjalan dengan baiknya...bercerita soal jodoh..mmg kadang sesak gak biler kawan2 rapat dah mula berumahtangga..tapi kalau pikir balik dengan kerjaya dan simpanan yg tak kukuh..bek aku abaikan dahulu..bina kerjaya dahulu,,beri yg terbaek buat family..penat dah mak aku tanggung aku selama 25tahun nih.beri peluang tok aku membalasnya dahulu..jodoh itu pasti ada..Allah dah cimpankan seorang jejaka buatku sejak 4bulan aku wujud didunia nih...tercatat di Luh Mahfuz...jadi,,tak perlu aku nak riso...hehe... (^_^)

coretan hari-hariku..

No comments:

Post a Comment