Tuesday, December 13, 2011

Kenduri

Salam..

uwahhh..kerja banyak tapi aku masihmenyempatkan diri menulis blog..saje nak bagi pecah otak jap..bile tulis blog nih idea mencurah2 jek kuar.tang nak menyiapkan tesis psm, berkulat jugak idea nk muncul..sabooo jelah... minggu lepas hari sabtu malam ahad. rumahku wat tahlil arwah abah..genap setahun pemergiaannya..rase baru semalam dia meninggalkan keluarga. Alhamdulillah tidak terasa kehilangannya sebab setiap pesanannya tetap dihati ini.bagaikan segala perkara yang nak dibuat seakan dia bersam disebelah memerhati. kenduri pun berjalan amat lancar.semua adik beradik pulang ke kampung,kerja yang banyak menjadi mudah.

so,biler kenduri memang aku xhadap laptoplah nk menyiapkan PSM aku..bertangguh lagi kerja aku.huhuu.. tapi sekali sekala kenduri,seronok biler rumah riuh..masak banyak pun tetap abes.makan berebut2..anak2 buah bising membuat onar. tp memang happening.inilah sebuah keluarga yang bahagia bagiku. pepagi lagi aku ke pasar dengan abang untuk cari bahan kenduri. adik pula beli sarapan. balik pasar mula start potong2 bawang,cabut bulu ayam kg. Aym Kg mak banyak sangat.So,10 ekor telah dikorbankan untuk membuat kari ayam Kg. Delicious. TerBaek!!lah mak..hehe..tengahari tue aku menyediakan makan tengahari,semua benda aku nak buat,akhir nak dekat zuhur baru ciap...nasib bek takde yang mngadu lapor..biler tgk ank buah makan beramai2 dalam dulang..tercuit rase hati..mesti seronok makn ramai2 diantara mereka..klo disuruh makan sorang2 kat pinggan punyalah payah bebudak nih.tp dah kongsi satu dulang laju plak makannya..gaknya ade aura keseronokan kat citu kot..hehehe..

Alhamdulillah malam tue mak nak buat makan berdulang plak..banyak lah pinggan nak guna..malam cuma jempot lelaki jek n wanita just jejiran jek..ade 20 dulang gak abes.. paling lepak bab nak membasuhnya lah..lencun gak baju kurung aku dibuatnya..thanks for my kazen coz tolong..so cepat gak ciap..huhuu..habes kenduri lepak2 ngan family,bergelak tawa,,sempat kena soal pasal tesis ngan kak long..alamak!! die lagi advance dari aku..sejak dia wat master,,rajin kongsi maklumat ngan aku..kadang2 tak terjawab gak aku..mula2 sambong dulu nampak dia tak bleh handle..tapi sekarang nampak dia teruja biler dapat sambong belajar... nie yang membakar semangat aku jadiknya..sampaikan mak pon, akak ajak sambong belajar..huhuuu... so, u are Superb!! hehe~ ok lah..meleret sudah citer aku nih..just nak release pale otak yang tgh memerah mencari idea bernas tok dimasukkan dalam technical report..k la..see me next time..Wassalam(^_^)


coretan hari-hariku...

No comments:

Post a Comment