Friday, October 28, 2011

ceritaku

Salam..

pantas plak masa berlalu..minggu depan dah masuk minggu ke8 utk sem nih....byk projek masih xsettle...banyak yg masih nak kena search..dgn PSM lagi..huhu..ke kalutan mula terasa bahangnya..ahha..Alhamdulillah..tadi aku sampai rumah,mak menceritakan perkembangan makngahku yg mak jaga dirumahku..sudah mula paham apa yang dicakap..dah boleh makan guna sudu,bila mak sua sudu di mulutnya,ia mula buka sendiri...namun masih xboleh mengunyah..mak bagi bubur setiap hari bersam susu atau air kurma..mak ckap..walaupun makngahkuxbercakap..kita kena faham selera org..walaupon xmeminta,kita kena la tukarkan selera biar dia xjemu..betul gak ckap mak aku tue..huhuu..tgk mak kadang2 mengalahkan ketua jururawat..rupanya mak pernah rawat arwah nenek yg lumpuh dirumahku sebelum kelahiranku..sungguh kagum aku dengan kesabaran mak..tak pernah mengeluh..aku teringat kata2 mak sebelum nih.sebelum ni mak bersuami,,,nak dapat masuk syurga senang jek asal kita setia padanya..bila mak dah hidup sorang balik,,kenalah kita tanggung dosa sendiri..jadik amalan kena la bertambah... rasanya setiap hari mak takkan lepas mengajar makngahku mengucap dan berselawat..setiap kali memberi suapan mak mengajarkan makngahku mengucap bismillah..kadang2 aku terharu melihat ketabahan mak yang takde tolok bandingnya.. memang mak lah idola kami adik beradik....tiada sorang pon rasanya lupa tok mendoakan kesejahteraan mak..benarlah seperti dikata"Syurga Itu Di Bawah Telapak Kaki Ibu"....(^_^)

coretan hari-hariku...

No comments:

Post a Comment