Monday, June 24, 2013

Walimah



Salam..

Benarlah Jodoh itu ketentuan Allah swt. tidak sampai sebulan perancangan..aku bakal bernikah dengan jodohku iaitu tunangku pada 29hb jun 2013..Tinggal 5hari dari coretan ku ini.. perasaanku... tenang.. hanya persiapan yg kurisaukan..andai tiba harinya...jika masih ada keperluan yg tidak mencukupi..sedar bahawa aku kelihatan kelam kabut dalam memutuskan pernikahan ini..namun apa yang aku boleh katakan..semua ini ketentuan Allah..jelasnya,pabila kita berbalik kepada Allah..Allah akan memberikan apa yang ada dihati kita. InsyaAllah selepas ini perjalanan hidup moga lebih diberkati atas RahmatMu Ya Allah.. Tunangku, pada 2hb jun 2013.. menelefonku pada jam 11 malam..setelah kami tidak berhubung hampir seminggu..masing2 menyepikan diri mendekatkan diri pada Allah swt. Dengan keyakinannya dia melamarku untuk menikahiku bulan ini juga..ia satu kejutan bagiku kerana kami merancang perkahwinan kami pada februari 2014. Dia menyatakan keinginan bernikah bagi menghalalkan perhubungan kami. Lalu aku ajukan permintaannya itu pada ibu. Ibu dengan mudahnya mempersetujui. Keesokan hari setelah ibu menemui pakcikku untuk penetapan tarikh..Akhirnya mereka mempersetujui pada 29hb JUN 2013 pernikahan kami..asalnya kami merancang pernikahan sederhana. namun hari demi hari..rezeki Allah yang tidak disangka..pernikahan kami diteruskan sekali dengan majlis walimahtus urus sekaligus...dari hanya sehelai baju nikah, ada pula baju persalinan ..berpelamin lagi..MasyaAllah..satu persatu.. setiap orang menghulurkan bantuan dari segi makanan dan cenderahati untuk tetamu.. tiada lafaz lain yang mampu kuucapkan selain Alhamdulillah.. paling aku bersyukur ke hadrat ilahi, pulihnya kesihatan abang Ngah yang merupakan tulang belakang keluargaku setelah pemergian Arwah Ayah.. Terima Kasih Ahmad Ramadan Mahfodz.. Adanya kamu, aku seakan masih memiliki ayahku kembali..Hampir semua persiapan diuruskannya.Tidak lupa kepada adik beradikku yang lain ,,turut membantuku... Ibu tercinta yang sentiasa menyokongku ,bukan sahaja dari segi kewangan,malah kudratnya yang tak pernah menunjukkan erti lelah..bersyukur tak terhingga dilahirkan dalam keluarga yang sederhana ini. yang sentiasa yakin pada rezeki Allah.. Moga dengan niat yang baik ini..Allah permudahkan perjalanan majlis ku ini ya Allah.. aku tidak minta kesempurnaan,,ku Pinta keberkatan dan keredhaanMu Ya Allah.. Aku hambaMu yang lemah dan tidak berdaya ini.. Kau berikan aku kesejahteraan dan kebahagian yang berpanjangan Ya Allah.. Tiada tempat lain yang boleh ku minta pertolongan selain dari Mu Ya Allah..Amin...

coretan hari-hariku(^_^)/
25/6/2013

No comments:

Post a Comment