Monday, July 8, 2013

Alhamdulillah



29 jun 2013..

sekali lafaz..aku bergelar isteri kepada Azizul Mazuan Azuddin... Alhamdulillah.. syukur ku panjatkan pada Allah swt. kini sudah lebih seminggu aku bergelar isteri..setelah pernikahan..aku mengambil cuti seminggu bermula 28 jun hingga 7 julai.. seminggu percutian bulan kami. kawasan berdekatan.. melaka dan perak..melaka hampir dgn rumahku..perak di tempat suamiku.. kami menginap di riverside hotel.. suamiku sangat teringin menaiki rivercruise pada waktu malam..aku ekutkan sedangkan dalam hati turut teruja kerana aku juga belom pernah menaikinya.. hari khamis menemani suami pulang ke lumut perak..peluang cuti yang masih ada..kami sambung percutian bulan madu kami ke pulau pangkor..kerana dekat dgn rumah suami..kami ke pangkor dengan bermotor sahaja. seronok juga sekali sekala membonceng banding dari memandu..huhu... penuh rasa syukur apabila solatku berimamkan suamiku,, kemudian kami bertadarus bersama.. sungguh indah nikmat berkeluarga. Namun atas sebab kerja,,aku pulang ke johor semula..sambung tugas.. baru 2 hari bekerja,,suami dah merinduiku.. mengharapkan aku sentiasa disampingnya..benarlah, letaknya seorang isteri di sisi suami.. InsyaAllah selepas raya aku akan berpindah ke sana. Moga sepanjang ramadhan ini. kami dapat bersabar dan terus menjalankan ibadah kepada Allah dgn istiqamah..Alhamdulillah Ya Allah.. kau memberiku kesempatan menjadi seorang isteri .. ku pohon diberi kemanisan iman, kesetiaan buat suami dan kepatuhan kepada agamamu,,moga Hambamu ini dilimpahi rezeki dan keredhaan dari Mu..amin

coretan hari-hariku..
9/7/2013 12.04pm

No comments:

Post a Comment