Sunday, July 24, 2011

TeringiN....



Salam..

hari nie aku nak kongsi cerita tentang makanan kegemaran aku..memang xdapat kat mana2..kat pasor pon xjumpe..namanya 'Mandai'...nak ckap makanan banjar,,org jawa pon kenal mandai nih..bahan utama mandai ialah kulit cempedak yang dijeruk..pastu dihiris nipis dan di goreng bersama bawang,lada dihiris dan ikan bilis...terangkatlah,lagi2 kalau dimakan dengan nasi panas..xde lauk len pon xpe..huhuuuu...semalam mak sembelih ayam kampung..aku berpuasa,,so petang tue aku tetiber teringin plak nk merasa masakan Ungkep(style jawa),,terengat sorang sahabat penah masak lauk tue kat aku..mmg sedap..teringin punye pasal ,,aku search tenet cari resipi,,n dgn gaya sendiri aku pon try,,tapi aku tmbah ketumbar sikit walupon dlm resipi xde sebab aku terengat akak ipar ckap letak ketumbar..hehe..jadik ke x..xtau lak yerk...hahaha~ sekian(^___^)

coretan hari-hariku...

No comments:

Post a Comment