Monday, July 11, 2011

Andai Kita Ingat Dia..Dia Akan Sentiasa Disisi Kita(^_^)



Salam..
seminggu sudah menjalani praktikal di sebuah cmpany construction yg xjauh dari rumah..niat sebenar agar tak jauh ngan mak...lunch stp ari mmg balik rumah..hehe..so abaikan pasal praktikal.. baru2 ini seorang rakan baekku mengadu kesedihannya padaku,,suatu petang itu aku datang menjemputnya bagi mendengar kisah sedihnya itu... belum sempat aku bertanya,,dia risau aku bosan mendengar kisahnya,,sebab banyak kali benda ini berlaku padanya dan aku pernah jugak warning kat dia aku geram bila kisah ini selalu berlaku padanya,,,iaitu pergaduhannya dengan kekasih hatinya..ok..sahabat wanitaku ini bercinta dengan kekasihnya agak lama hampir 5tahun jugaklah..mmg banyak tawa nangis yg ku dengar..hari nie dia sangat2 kecewa..ntah la..samada aku menyebelahi rakanku atai BFnye..die sangat sedih sebab BF die menipunya..merahsiakan pekerjaan baru yg diterima dan merahsiakan memiliki FB..kalau bg aku kecil jek masalah itu..tapi bagi rakanku itu sangat penting..tiada kejujuran disitu..dengan tangisan yg sangat esak..berputus asa dan tidak ingin lagi hidup..beristifar ku di dalam hati..kabut gak aku nak pujuk..begitu ke hati wanita,,mudah jatuh airmata..namun mengapa aku sukar menangis kerana lelaki..kecuali satu2nya lelaki buah ati yang telah pergi menyambut seruan ilahi'My Dad'..only him...eh..wat mase sekarang la..wallahualam..kalau mungkin ada suatu hari nanti..kita sukar mengetahui rencana Allah...semua atas ujian darinya..tidak dilahirkan perasaan cinta buat lelaki mungkin atas sebab atiku yg keras atau belum dibukakan pintu walhal pernah aku cuba memahami hati lelaki sebelum nie..mampukah aku mencintai..ingin jua merasa dicintai seperti yang rakanku alami,,namun hampa..aku menipu diriku sendiri..aku menguji diriku sendiri namun hanya menyakiti hati yg lain..akhirnya kuputuskan hidup sendiri tanpa memberi harapan buat sesiapa sahaja yg ingin memiliki hati ini..cukuplah Allah dan familyku untukku cintai buat masa ini..mungkin belum masa untuk aku jatuh cinta..aku pasti hari itu akan tiba kerana Allah sudah menciptakan setiap hamba itu berpasangan untuk merasa cinta itu..maafku buat sekalian yang telah kuhancurkan perasaannya..aku mengaku aku cukup kejam namun aku takkan terus mampu menipu diriku sendiri dan memberi terus harapan palsu...(T_T)atau aku mungkin fobia ngan lelaki..sebab ramai shabt wanitaku sedih dikecewakan lelaki menyebabkan aku sukar nk mempercayai lelaki..bukan rupa,kaya atau tingginya ilmu agamanya,,,yg kulihat amalannya,,perlakuannya,,merendah diri,,memahami dan paling penting mempercayai diriku sepenuhnya..belum lagi kutemui,,tidak sempurna xpe asal die kenal aku akan bertindak mengikut gerak hatiku namun xkan lari dari peganganku...Imanku pada Allah tetap berada diatas sekali dalam carta hatiku ini..andai jatuh mungkina ku lalai dalam mengingatinya..terpengaruh dengan bisikan iblis yg menyesatkan..nasihatku buat sahabat baikku..maafkan aku andai aku tidak pintar memujukmu sebab aku tergolong orang yg xpandai pujuk tp sanggup mendengar sebanyak mana masalah kamu hadapi.. Hidup tidak boleh berpandukan perasaan hati yg kadangkala boleh menjahanamkan diri sendiri. Perkara utama harus kita fikirkan ialah menerima sesuatu atau membuat sesuatu dgn baik berlandaskan kenyataan..jangan letakkan lelaki itu atas sekali dalam carta hati kita..biarlah kedua selepas Allah andai dia itu suami la kan..hehe..yg penting andai kita kecewa syaitan lah orang pertama yg meraikan kejatuhan kita..berputus asa suatu yg merugikan..istifar rawatan hati paling cepat dan berkesan untuk menenangkan hati kita yang kacau..bukan aku sendirian begini aku sentiasa senang ati..bila ku rasa sunyi..andai aku beristifar..atiku penuh rasa tenang dan seakan disayangi..itulah Allah yang sentiasa berada disisi kita andai kita mengingatinya..(^_^)mulakan hari0hari kita dengan penuh senyuman..biar palsu asalkan senyuman palsu itu mampu membuat orang lain tersenyum kerana senyuman balas dari seseorang kadang2 mampu merawat senyuman yang palsu itu menjadi benar dan ikhlas..(^____^)

coretan hari-hariku...

No comments:

Post a Comment