Wednesday, May 26, 2010

Rumah Allah

salam...

26 hb mei 2010...jam 7.15 ptg.. aku solat maghrib di masjid shah alam...pertama kali aku ke masjid ini..sungguh aku terpegun akan senibina masjid ini,,tp aku lg terpegun dengan ketenangan yang aku alami di situ,,rasa xnak keluar dr rumah ALLAH ini,,aman dan mendamaikan,,dengan alunan azan dan surah yang dibace imam sangat menyentuh hatiku,,,indahnya rasa kiranya aku memahami tiap bait2 bacaan yang dibaca imam,,,mendengarnya aku tertawan namun kiranya aku memahaminya pasti aku menangis akan keagungan tuhan pencipta seluruh alam.. Indahnya rumah ALLAH ini bagaikan syurga,namun terdetik di benakku,,bukankah syurga itu lebih indah hingga xterjangkau di pemikiran kita akan keindahannya,,Ya Allah..sesungguhnya aku xlayak ke syurga Mu,,namun tidak pula aku sanggup ke neraka Mu....ampunkanlah dosa2 ku,,kurniakanlah daku ketenangan dan kesyukuran yang berpanjangan...Amin....

1 comment:

  1. InsyaAllah...janji Allah pasti berlaku...istiqamah lah dalam mencari redha Allah dunia wal akhirah...

    ReplyDelete