Thursday, May 27, 2010

Riwayat Bidadari Syurga


Salam..

27hb mei 2010- 9malam-bp mall-popular bookstore-
berjaya jugak aku memiliki naskah yg aku idamkan selama ini-riwayat bidadari syurga- kisah bidadari syurga yang digarab menarik untuk dibaca..aku xlepaskan peluang tok memilikinya..memang berbaloi..banyak lg kesah aku belum ketahui rupanya...bijak pengarang mengatur bicara hingga aku tertarik ke atas semua bidadari syurga terpilih ini...tiap bidadari syurga memiliki akhlak dan keperibadian tersendiri..pengorbanan tiada tolok bandingannya... andai kini wanita berkata sukarnya menjadi wanita,, bagiku lagi tinggi ujian yang dialami wanita terdahulu..kesusahan kita alami sekarang datang dari diri kita sendiri...keteguhan kita mempercayai Allah sungguh ampuh...nilai maruah kita begitu murah sedangkan maruah itulah yang memartabatkan diri kita si sisi Allah..sesungguhnya tidak sukar untuk kita menuju syurga dan mudahnya kita menuju neraka,,pilihan atas diri sendiri...aku pohon padamu ya Allah..tingkatkan lah keazamanku,,keteguhan imanku,,kekuatan hatiku dalam menempuh dugaan mencabar di bumi ini ya Allah,,sesungguhnya aku hambamu yang lemah,,berikan ku petunjukmu ya Allah,,kiranya aku memiliki pembimbing,,berilah aku pembimbing yang menenangkan hatiku,,yang membuatkan aku taat dalam mencapai redhamu..hanya kau maha mengetahui lagi maha berkehendak..amin........

3 comments:

  1. salam...mmg benar..hati manusia ni ampuh...mudah berkecai...tp kalau kena caranye....ia kekal kuat...walaupun zahirnye nampak retak...dekatkan diri pada Allah...dia yg menentukan segalanye...rajinlah beribadah...

    ReplyDelete
  2. yup...the most important thing nawaitu...zul x faham mksd tmot...btw...buatlah sesuatu beserta niat yg ikhlas...walaupun ia dipandang x btol oleh kengkawan...ingat...hanya Allah yg mengetahui hati dan jiwa kita...biarlah btol pada Allah...walaupun sebaliknya pandangan manusia pada kita...wallahu alam...

    ReplyDelete