Tuesday, May 21, 2013

Curi-Curi Cinta

Salam..

Novel..kegemaran aku,,,suka membaca... tak kira buku ape,,aku bedal jek.. lama rasanya aku tak terexcited bace novel ...dan novel curi2 cinta(siti rosmizah) dah buat aku tak tidur malam.. sebolehnya habiskan bacaan malam tue jugak..asalnya aku dah baca buku nih 2 hari..tapi kejap2.. malam tadi aku setting baca start kul 8 malam.. tu pon sebab tgh ABC(Allah bagi cuti)... so, tak pikir perlu solat,..aku terus baca dan baca ,,niat nak berhenti jap..tapi semakin baca semakin menarik,,ada perasaan geram, sedih dan kelakar.. betol2 novel nih bawak aku ke alam kisahnya.. dah lama rasanya aku tak menangis,,kali terakhir melihat pakcikku jatuh sakit(tergenang arwah ayah).... engatkan hati nih keras..tak sangka cair macam ais blended..bukan nangis biasa2..sampai selsema bagai..teresak2 aku..tp tahankan ,,kang dgr dek mak,,kang pelik lak..dah kenapa plak anak dara dia nangis meroyan plak an..huahua..tapi aku memang tabik spring kat siti rosmizah akan plot cerita dia yang berjaya menangkap tangkai hati aku untuk terus membaca dan sememangnya buku2 novel siti rosmizah kijenya mmg maenkan emosi pembaca..sentap kot..huahuahua..bagusnya novel sekarang walaupon banyak mengisahkan kearah cintan cintun,,banyak pengajaran yang diselitkan..realiti sebuah novel itu atas pengalaman seseorang yang kadang seakan klise dgn hidupnya..percaya atau tidak..memang ada cikit relevannya..apa yang aku melalut nih..nak elak ngantuk dipejabat arinih..aku luangkan masa mencoretkan kisah idup aku nih,,,Alhamdulillah buat adik2ku yang kulihat mula menempa kejayaan dalam hidup..adik bongsuku anis bakal ke Australia setelah lepas ujian dan sekarang amek persediaan di kolej mara seremban.. hati ini berangan satu hari nanti mampu untuk melawat dia..tak mustahil bukan..ada kemahuan pasti ada jalan... Poji,adik lelaki baru lepas ujian fizikal dan keputusan temudga masih blom diketahui..moga ada rezekinya,,diha plak dapat offer sambung belajar kat usm, tp pjj(program jarak jauh)..ok la,dpt lg offer gji lebih besar,,hikmah dia berniat tok smbung blaja,,tuhan bg rezki lebih..huhu ok la.. takat nih jela coretan aku hari nih..jap lagi nak melawat tapak dlam keadaan separuh sedar(mamai)#berjaga sampai 5 pagi..elok sangat la tuh.. mata kalah beruang panda n koala...muahaha... sampai bertemu kembali..
waslam...

coretan hari - hariku\(^_^)/
11.30am
22/5/2013

No comments:

Post a Comment