Tuesday, December 21, 2010

Kuatkan Aku..

Salam..
Kaganangan Bahari Kalak...(Terkenangkan Masa Lalu..)..ermm..22hari aku hidup sebagai anak yatim...Setiap hari ibu bercerita tentang ayah,,seakan segala benda yang kami lakukan ada saje membuatkan kami terengatkannya..perbuatannya sebelum pergi menyahut panggilan ilahi..segala perkara yang dilakukan menunjukkan beliau telah memberi isyarat pemergiaan buat selamanya di dunia yang sementara ini..namun kami seakan alpa dan leka,,walaupon ada yang penah terfikir dibenakku sendiri..namun xterlafaz didepannya.. ibu seorang wanita yang sangat tabah..aku tau..sepanjang hidupnya,,tidak pernah berjauhan dengan ayah..tapi ibu tidak pernah menitiskan airmatanya di depan anak2.. pabila ibu menceritakan dia tahu ayah sudah lama menahan penyakitnya..ibu redha pemergiaannya dari melihat ayah menanggung kesakitannya setiap hari..sekurangnya kami bersyukur diberi kesempatan mengajar ayah mengucap dan ibu sempat memohon keampunan..Bila aku terkenangkan keterlanjuran kata-kataku sepanjang ayah masih hidup,,airmata gugur dgn sendirinya,,namun aku sangat bersyukur,,diakhir2 hayatnya,,aku banyak disampingnya,,kadang2 aku terengatkan lagi waktu Ayah mengurutku ketika sakit,,memanggil nama penuhku ketika mengejutkan aku di subuh hari,,menyentuh lembut kakiku agar bangun pagi..aku rindukan semua itu,,sungguh aku sangat rindukan ayah,,kini hanya kalimah allah yang mampu kuutuskan buatnya...sesungguh amalan anak yang soleh mampu membahagiakan dia kini..Ayah,,,sungguh...anak ayah ini xkan berhenti merindukanmu...sangat2 menyintaimu...aku berjanji akan menjaga ibu dengan sedaya upayaku..aku akan membahagiakannya seperti telah ayah berikan pada ibu...moga tidak akan berhenti engatan anakmu buatmu..moga aku ditingkatkan iman dan istiqamah,,semua yang aku lakukan kerana Allah SWT hendakNya...Amin...

coretan hari-hariku..
waslam..

No comments:

Post a Comment